AI in klantenservice
Betere resultaten creëren, één interactie tegelijk
Esker Synergy AI
Technologie om een optimale
B2B-klantervaring te bieden
Esker Synergy AI - de reeks technologieën die het Customer Service-pakket van Esker aandrijven - helpt bij het automatiseren van routinematige, handmatige en foutgevoelige taken, zodat het klantenservice (CS)-team zich kan concentreren op het tevreden maken van klanten en ervoor zorgen dat ze terugkomen. Enkele van de transformationele functies die AI levert:
Gegevensclassificatie
CS-teams kunnen vragen van klanten direct categoriseren dankzij de NLP-algoritmen die achter de schermen werken om de inhoud van e-mails te analyseren
Herkenning van data
Bestellingen en claims kunnen veel sneller worden verwerkt dankzij automatische gegevensextractie op basis van machine- en deep learning-technologie
Voorschrijvende analyses
Verwerk prioriteitsbestellingen zodra ze binnenkomen en voorkom dat bestellingen verkeerd worden ingevuld dankzij k-nearest neighbours (kNN) machine learning AI die afwijkingen zoals ongebruikelijke hoeveelheden detecteert.
Artificiële + menselijke intelligentie:
de winnende combinatie
Het gebruik van AI betekent niet dat mensen worden vervangen door robots en algoritmen, maar dat we profiteren van het beste van twee werelden waar mensen en algoritmen op elkaar inwerken. Door taken die repetitief en foutgevoelig zijn te vervangen door intelligente automatisering, kan het klantenserviceteam zich concentreren op wat het belangrijkst is: interactie met andere mensen.
“Esker Synergy AI heeft niet alleen ons orderbeheerproces geautomatiseerd, maar heeft ook de vaardigheden van ons klantenserviceteam verbeterd door het hen makkelijker te maken zich te concentreren op de behoeften en ervaring van de klant.”
Geautomatiseerde classificatie van aanvragen
Ruim de gedeelde inbox van je team op
Gedeelde inboxen van de klantenservice raken snel vol, met offerteaanvragen en beschikbaarheidsverzoeken tot verzoeken om de status van bestellingen en claims. Het classificeren en routeren van deze verzoeken is essentieel om klanten tevreden te houden. Esker Synergy zorgt voor de daadwerkelijke "opschoning" van de gedeelde inbox, zodat klantenservicemedewerkers dat niet hoeven te doen. NLP-algoritmen analyseren onmiddellijk de inhoud van inkomende e-mails, categoriseren deze en wijzen ze toe aan de juiste persoon of dienst.
AI-gegenereerde antwoorden
Gebruik ChatGPT om vragen te beantwoorden
Reageer sneller en efficiënter op klanten dankzij ChatGPT! AI-gegenereerde antwoorden worden automatisch aanbevolen aan klantenservicemedewerkers die deze beoordelen, indien nodig bewerken en rechtstreeks de klant beantwoorden. ChatGPT is ingebouwd in de oplossing van Esker en biedt klantenservicemedewerkers een extra hulpmiddel om vragen van klanten zoals orderstatus, beschikbaarheid, prijsaanvragen en vragen over productinformatie efficiënt af te handelen.
Vaarwel ordergegevensinvoer, welkom AI-gestuurde efficiëntie
Hoewel niemand het leuk vindt om ordergegevens handmatig in het ERP in te voeren, kunnen klantenservicemedewerkers er wel 50% van hun dag aan besteden. Esker Synergy maakt gebruik van zowel machine- als deep-learningtechnologie om automatisch gegevens vast te leggen, ongeacht de lay-out of het formaat van de bestelbon, terwijl de efficiëntie in de loop van de tijd voortdurend wordt verbeterd op basis van correcties door de gebruikers. Het eindresultaat is minder vervelende taken voor de klantenservice, minder fouten bij het invoeren van gegevens en meer tijd om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.
Identificatie van prioriteitsorders
Identificeer en verwerk dringende bestellingen zonder vertraging
Het onderscheiden van prioriteitsbestellingen wanneer ze binnenkomen is vrijwel onmogelijk in een handmatig bestelproces. Daarom maakt Esker Synergy het klantendienstmedewerkers gemakkelijk door inkomende orderinhoud te analyseren en hun prioriteit te identificeren, ongeacht het gebruikte kanaal. Ze worden gescheiden op basis van gevraagde producten en/of leveringsdata en zijn klaar voor validatie, zodat ze naar het ERP kunnen worden gestuurd en zo snel mogelijk kunnen worden verwerkt.
Stop met het leveren van ongewenste producthoeveelheden
Het leveren en retourneren van ongewenste producten die per ongeluk door klanten zijn besteld, heeft invloed op zowel uw kosten als hun klantervaring. Esker Synergy identificeert ongebruikelijke hoeveelheden in inkomende orders, waaronder EDI, door de bestelgeschiedenis te analyseren, rekening houdend met verschillende meeteenheden. Dit voorkomt niet alleen foutief uitgevoerde bestellingen, maar ook de extra bezorg- en retourkosten.
Featured content
How Can AI Help You? Transforming Customer Service with Esker's AI-driven solution suite
Submitted by Caitlyn Riedl on Fri, 10/20/2023 - 11:09EnglishResource Type:Pinned to Top:NoExternal URL:https://quitpaper.esker.com/ebook-artificial-intelligence-in-customer-service-document-library.htmlBusiness Need:Preview Image:Take down date:Wednesday, May 20, 2026Culture Cash Episode:- Log in to post comments
9 Ways AI & RPA Can Transform
Submitted by Admin_@ll_Renee on Fri, 05/12/2023 - 09:18EnglishResource Type:Description:Your Shared Services CenterInto a Center of ExcellencePinned to Top:NoExternal URL:https://quitpaper.esker.com/9-Ways-AI-RPA-Transform-Shared-Services-document-library.htmlBusiness Need:Preview Image:- Log in to post comments
Combining RPA & AI for Business Success
Submitted by Admin_@ll_Renee on Fri, 05/12/2023 - 09:28EnglishResource Type:Description:By Jean-Jacques Bérard, Executive Vice President, Research & DevelopmentPinned to Top:NoExternal URL:https://cloud.esker.com/fm/others/006-executive-insight-combining-rpa--ai-for-business-success-co.pdfPreview Image:- Log in to post comments
Onze partners
- Coming Soon