Waarom claimbeheer automatiseren met Esker?
Esker Claims Management-software stroomlijnt het claimproces, waardoor klantenserviceafdelingen problemen van klanten efficiënt kunnen afhandelen en de klanttevredenheid kunnen waarborgen. Door gebruik te maken van AI-gestuurde gegevensvastlegging en geautomatiseerde workflow mogelijkheden beheert Esker effectief zowel logistieke claims over tekorten en beschadigde producten, als financiële claims over prijsverschillen en promoties.
Centraliseer claiminformatie
Consolideer en volg claims uit verschillende bronnen (e-mail, EDI, korte betaling) op één locatie.
Verbeter de zichtbaarheid op processen
Met real-time KPI's & grafieken krijgt u inzichten en trends in claimverwerking op datum, type of klant.
Vereenvoudig samenwerking tussen afdelingen
Bevorder de samenwerking met andere afdelingen via een goedkeuringsworkflow en een interne chattool.
Wat onze klanten zeggen...
“We know that efficiently resolving issues is a key aspect in maintaining customer loyalty. That's why we needed a solution like Esker's, tailored to our organization and requirements.”

"Esker’s AI technology automatically captures data from supporting claim documents, saving our team a lot of time and effort. This has also allowed us to guarantee excellent service to our customers by immediately managing the information sent to us."
Dashboard & analyse
Beheer elke situatie effectief met volledige zichtbaarheid
Klantenservicemanagers kunnen verouderde claims en verwerkingstijden volgen met behulp van gebruiksvriendelijke dashboards. Deze dashboards geven vooraf gemaakte KPI's, grafieken en rapporten in real-time weer. Hierdoor kunnen managers de status van claims en verwerkingstijden effectief volgen. Sorteer claims op type, datum, klant of goedkeurder om trends en workflowproblemen te vinden.
Zorgen over naleving? Esker heeft je gedekt. Volledige transparantie en verantwoording worden gewaarborgd door een volledig auditspoor bij te houden van elk contactpunt in het claimverificatie en goedkeuringsproces.

Tools om het claimproces digitaal te transformeren
Zeg vaarwel tegen de uitdagingen op het gebied van handmatige gegevensinvoer
Door gebruik te maken van meerdere lagen AI-technologie, legt Esker gegevens vast uit e-mails en documenten, verrijkt claims met nauwkeurige informatie en maakt een einde aan handmatige gegevensinvoer! Esker Synergy AI is gemaakt met behulp van een reeks technologieën die menselijke intelligentie nabootsen en extraheert gegevens uit klantondersteunende documenten, zoals het claimen van creditnota's, het ontvangen van discrepantiemeldingen of e-mails.
Esker Synergy legt essentiële kopinformatie (claimreferentie, klantnaam, bedrag of ordernummer) en regeldetails (producten, hoeveelheden of prijzen) vast.
De nauwkeurigheid wordt in de loop van de tijd voortdurend verbeterd, omdat Esker Synergy zich automatisch aanpast aan lay-outwijzigingen en inzichten uit gebruikerscorrecties opneemt. Configureerbare workflow ERP-integratie Chattools.

Bevestig of betwist claims snel & nauwkeurig
Esker integreert een vooraf ingestelde goedkeuringsworkflow op meerdere niveaus in de oplossing, afgestemd op het type claim (logistiek of prijsgerelateerd) en het bedrag. Dit stelt gebruikers van verschillende afdelingen in staat om claims van klanten te onderzoeken en ofwel goed te keuren ofwel aan te vechten (supply chain reps voor zaken die verband houden met geleverde producten, verkopers voor issues met betrekking tot prijsverschillen, enz.).
Het wordt eenvoudig aangepast aan specifieke vereisten, zo kunnen gebruikers binnen de workflow eenvoudig de claim verrijken met extra informatie en bijbehorende documenten en indien nodig andere collega's aan de claimworkflow toevoegen. Door de claim van de klant te koppelen aan de bijbehorende interne documenten zoals bestelling, factuur of leveringsbon, kunnen medewerkers bovendien gemakkelijk alle benodigde informatie ophalen, waardoor een snelle en nauwkeurige goedkeuring of geschillenbeslechting voor claims mogelijk wordt.
Het automatiseren van het aanmaken van creditnota's
De oplossing van Esker integreert naadloos met elk ERP-systeem via de Esker Connectivity Suite die verschillende opties biedt voor ERP-integratie, waaronder middleware, API's of beheerde bestandsuitwisseling. Dit vereenvoudigt het proces van het implementeren van een oplossing in een hybride ERP-omgeving.
Bij gebruik in Esker Claims Management genereren de integratiemogelijkheden claims op basis van kortlopende betalingen van klanten, waardoor het volgen en vervolgens onderzoeken van die claims door klantenservice wordt vergemakkelijkt. Zodra claims zijn opgelost of goedgekeurd binnen de workflow van Esker oplossing, kunnen ze automatisch worden vastgelegd in het ERP-systeem als creditnota of op een grootboekrekening.
Verbeterde communicatie gaat samen met verbeterde samenwerking
CSR's kunnen eenvoudig deelnemers aan een claim toevoegen, waardoor informele informatieverzameling wordt vereenvoudigd zonder door formele goedkeuringsworkflows te hoeven navigeren. Interne gesprekken zijn zichtbaar voor alle bijdragers aan de claim.
Gebruikers kunnen ook in contact komen met klanten en claims verduidelijken of betwisten met behulp van externe gesprekken. Er zijn kant-en-klare e-mailtemplates beschikbaar om effectieve en consistente communicatie te garanderen en tegelijkertijd een persoonlijk tintje toe te voegen. De antwoorden van klanten worden automatisch toegevoegd aan de claim voor duidelijkheid en voor het bewaren van informatie.
Aanbevolen inhoud
Claims & Deductions Solution in 3 Minutes
Submitted by Admin_@ll_Renee on Tue, 02/28/2023 - 13:54EnglishResource Type:Description:Help suppliers quickly resolve customer disputes and protect profit marginsPinned to Top:NoExternal URL:https://videos.esker.com/watch/vP7CxvvAYJCdTdb4fkFRz3Business Need:Preview Image:- Log in to post comments
The Case for Customer Service Automation
Submitted by Caitlyn Riedl on Thu, 04/13/2023 - 11:59EnglishResource Type:Description:5 Tips to win the hearts & minds of your company's top decision makersPinned to Top:NoExternal URL:https://content.esker.com/whitepaper-customer-service-business-case-order-management-document-library.htmlBusiness Need:Preview Image:Culture Cash Episode:- Log in to post comments
Onze partners
- Coming Soon